Informācija

Iepirkumu uzraudzības birojs informē, ka 2024.gadā birojā ir saņemti 17 trauksmes cēlēju ziņojumi. Par trauksmes cēlēja ziņojumiem Trauksmes celšanas likuma izpratnē atzīti 5 ziņojumi (29% no saņemtajiem ziņojumiem). Vidējais trauksmes ziņojuma izskatīšanas laiks birojā bija 3 mēneši.

Pamatojoties uz trauksmes cēlēju ziņojumiem, birojā uzsākti 11 administratīvo pārkāpumu procesi, kuru ietvaros konstatēti Publisko iepirkumu likuma (PIL) 86. panta otrajā daļā un PIL 87.panta piektajā daļā minētie pārkāpumi. Pie administratīvās atbildības sauktas 9 personas.

Konstatētie pārkāpumi:

  1. Pašvaldības iestādes veiktā iepirkuma nolikums noteica, ka pretendentam pakalpojuma sniegšanā jānodrošina kvalificēts personāls – vismaz viens kvalificēts pārtikas tehnologs, kurš ir ieguvis pārtikas tehnologa profesionālo kvalifikāciju un kuram ir vismaz viena gada darba pieredze ēdināšanas uzņēmumā pārtikas tehnologa amatā. No uzvarējušā pretendenta iesniegtajiem dokumentiem nebija konstatējams, ka kāds no tā piedāvājumā norādītajiem darbiniekiem ir ieguvis pārtikas tehnologa profesionālo kvalifikāciju. Tādējādi iepirkuma komisija, pieņemot lēmumu atzīt pretendentu par uzvarētāju iepirkumā un piešķirt viņam līguma slēgšanas tiesības, izdarīja PIL 86.panta otrajā daļā minēto pārkāpumu.
  2. Pašvaldības iestāde veica būtiskus iepirkuma līguma grozījumus, lai nodrošinātu ēdināšanas pakalpojuma nepārtrauktību. Administratīvā pārkāpuma procesā konstatēts, ka iepirkuma līguma grozījumi neatbilst PIL 61.panta pirmajā un trešajā daļā noteiktajiem līguma grozīšanas noteikumiem, tāpat konstatēts, ka pasūtītāja atbildīgā amatpersona nav savlaicīgi veikusi darbības, lai pasūtītājam nodrošinātu ēdināšanas pakalpojumu iegādi atbilstoši PIL regulējumam. Pašvaldības iestādes atbildīgās amatpersonas rīcībā konstatēts PIL 87.panta piektās daļas pārkāpums.  
  3. Pašvaldības iepirkuma komisija pieņēmusi lēmumu līguma slēgšanas tiesības piešķirt pretendentam, kura iesniegtais piedāvājums vairākās pozīcijās neatbilda atklāta konkursa tehniskās specifikācijas prasībām. Tādējādi iepirkuma komisija piedāvājuma izvērtēšanas laikā nav ievērojusi konkursa nolikuma tehniskās specifikācijas prasības, un attiecīgi PIL 41.panta pirmo daļu, tā izdarot administratīvo pārkāpumu, par kuru atbildība paredzēta PIL 86.panta otrajā daļā.

Skatīt šeit: