ES karogs

Atveseļošanas fonds (Recovery and Resilience Facility) ir jauna,  Eiropas Komisijas centralizēti pārvaldīta budžeta programma, kas izveidota papildus 2021.–2027.gada plānošanas perioda Eiropas Savienības daudzgadu budžetam. Tā mērķis – atbalstīt reformas un investīcijas, kas saistītas ar pāreju uz zaļo un digitālo ekonomiku, kā arī mazināt krīzes radīto sociālo un ekonomisko ietekmi. 

Iepirkumu uzraudzības birojs nodrošina Atveseļošanas fonda plāna ietvaros plānoto iepirkumu pirmspārbaudes saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumos Nr.621 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība” noteikto funkciju. 

Attiecīgās funkcijas nodrošināšanai pieejamais tehniskās palīdzības finansējums no 2022.gada līdz 2027.gadam ir 2 840 000 euro.

Iepirkumu uzraudzības birojs īsteno arī reformas Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” un 6. komponentes "Likuma vara" ietvaros:

Pieņemti grozījumi tiesību aktos, kas reglamentē publisko iepirkumu, paredzot līgumu reģistru, kas satur strukturētu informāciju par noslēgtajiem iepirkuma līgumiem un to faktisko izpildi (likumprojekts "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā" Saeimā pieņemts 03.03.2022., stājās spēkā 01.01.2023.; likumprojekti "Grozījumi Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā", "Grozījumi Publiskās un privātās partnerības likumā" Saeimā pieņemti 05.05.2022., stājās spēkā 01.01.2023.)

Izstrādāts un kopš 01.01.2023. publiski pieejams Līgumu reģistrs

  • Veikts pētījums par publisko iepirkumu centralizāciju un pieņemts Ministru kabineta lēmums par rīcības virzieniem attiecībā uz publisko iepirkumu centralizāciju (Ministru kabineta 12.04.2022. sēdes protokols Nr.20 44.§);
  • Iepirkumu veicēju profesionalizācijas stratēģija 2022.–2024.gadam 24.03.2022. ir parakstīta, paredzot darbības virzienus iepirkumu veicēju profesionalizācijai, centralizētu iepirkumu veicināšanai un Iepirkumu uzraudzības biroja darbības efektivitātes paaugstināšanai; stratēģija 31.03.2022. ir apstiprināta ar Finanšu ministrijas rīkojumu Nr.204;
  • Izstrādātas un Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē publicētas standartizētas kvalifikācijas prasības pa nozarēm (informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, būvniecība, autotransports, mobilo un fiksēto sakaru pakalpojumi)
  • Nosakot standartizētus pieņemšanas–nodošanas dokumentus būvdarbu iepirkumos, ir pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr.419 "Noteikumi par publisko būvdarbu līgumos obligāti iekļaujamiem noteikumiem un to saturu" (Ministru kabineta 05.07.2022. sēdes protokols Nr.35/52§, stājās spēkā 12.07.2022.)
  • Metodiskie materiāli Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē sakārtoti iepirkumu ceļveža veidā, ņemot vērā iepirkuma procesa dzīves cikla posmus
  • Atbilstoši Profesionālo kompetenču un potenciāla novērtēšanas un cilvēkresursu attīstības plānošanas matricas metodikas ietvaram izveidota iepirkumu veicēju mācību programma Valsts administrācijas skolā
  • Profesionālo kompetenču un potenciāla novērtēšanas un cilvēkresursu attīstības plānošanas matricas metodika papildināta ar paaugstinātas kompetences prasībām iepirkuma komisijai lielajos (virs Eiropas Savienības līgumcenu sliekšņa) un centralizētajos iepirkumos
  • Pilnveidota Iepirkumu uzraudzības biroja risku un procesu pārvaldība, izstrādājot Iepirkumu uzraudzības biroja datos un riskos balstītas darbības metodikas vadlīnijas, kas paredz iepirkumu uzraudzības funkciju veikšanu, balstoties uz regulāru datu un risku izvērtējumu
  • Izstrādāts un apstiprināts kritēriju kopums, kas balstīts uz informāciju, kas tiek iegūta automātiski no Publikāciju vadības sistēmā pieejamajiem datiem. Pamatojoties uz kritēriju izmantošanas mērķi, kritēriji ir sadalīti divos atsevišķos dokumentos: 1. dokumentā “Pasūtītāju reitingu rīks – kritēriju apraksts” un 2. dokumentā “Riskanto iepirkumu, riskanto pasūtītāju un riskanto sektoru apzināšana – kritēriju apraksts” (izmanto jau ieviesto risinājumu “Sarkanie karodziņi”.
  • Veikts iepirkums un noslēgts līgums par Publikāciju vadības sistēmas izstrādi, nodrošinot tiešsaistes piekļuvi, e-formu publicēšanu, pārskatu par iepirkumu statistiku un klientu profilu pieejamību, funkcionalitāti, kas uzlabo iepirkumu iesniegumu izskatīšanas, pirmspārbaužu veikšanas, administratīvo pārkāpumu izskatīšanas procesu, nodrošina sodīto personu pārbaudi pirms to iekļaušanas iepirkuma komisijā.
  • Publikāciju vadības sistēmas modernizācijas darbu izpildes termiņš – 2024.gada 4.ceturksnis.
  • Šī reforma tiek finansēta 2.1.3.1.investīcijas “Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide” ietvaros, saņemot Atveseļošanas fonda finansējumu 1 344 000 euro apmērā.

Projekta mērķis: Izveidot jaunu Iepirkumu uzraudzības biroja biznesa prasībām atbilstošu mūsdienīgos augstākās kvalitātes IKT risinājumos balstītu Publikāciju vadības sistēmu, nodrošinot visu Iepirkumu uzraudzības biroja pamatfunkciju izpildes biznesa procesu un pakalpojumu efektīvu atbalstu un automatizāciju – ar iepirkumiem saistītās informācijas ievadi, uzkrāšanu, apstrādi, analīzi un tālāk nodošanu, pieejamības nodrošināšanu sabiedrībai, t.sk., informācijas pārizmantošanu no un uz citām informācijas sistēmām, novēršot vienas informācijas ievadi vairākās sistēmās, kā arī ērtu darba vidi sistēmas lietotājiem.

Projekta īstenošanas termiņš: 2026.gada 31.maijs.

Projekta finansējums: 1 344 000 EUR.

Projekta rezultāti: Izstrādāta projekta un iepirkuma dokumentācija, kā arī veikts iepirkums un noslēgts līgums par Publikāciju vadības sistēmas izstrādi.


2022. gada 16. oktobrī IUB izsludināja atklātu konkursu “Publikāciju vadības sistēmas izstrāde” ar identifikācijas numuru IUB 2022/9, kas ar 2023. gada 13. februāra lēmumu pārtraukts un martā nodots rīkošanai Finanšu ministrijai, lai novērstu interešu konflikta riskus.

2023. gadā:

  • 18. janvārī Ministru kabinets apstiprināja investīcijas 2.1.1.1.i projekta pasi “Publiskā iepirkuma procesu un pakalpojumu digitālā transformācija”.
  • 21. aprīlī Finanšu ministrija izsludināja iepirkumu “Publikāciju vadības sistēmas izstrāde un uzturēšana” ar identifikācijas numuru FM 2023/23 (CI).
  • 6. jūnijā IUB parakstīja trīspusēju vienošanos ar Finanšu ministriju un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju “Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas 2.1.1.1.i. “Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide” projekta Nr. 2.1.1.1.i.0/1/23/I/VARAM/002 “Publiskā iepirkuma procesu un pakalpojumu digitālā transformācija” īstenošanu”.
  • 20. jūnijā IUB noslēdza līgumu par Publikāciju vadības sistēmas izstrādi ar SIA "OSS Networks".
  • 22. septembrī noslēdzās projekta izstrādes  0. posms, kurā izstrādāts Publikāciju vadības sistēmas arhitektūras apraksts, sistēmas projektējuma apraksts, projekta pārvaldības plāns, sistēmas izstrādes un ieviešanas plāns.

2024. gadā:

  • 22. februārī noslēdzās projekta izstrādes 1. posms, kurā izstrādāta iepirkuma pārvaldība iestāžu profilā un IUB iesniegumu par iepirkuma procedūras pārkāpumiem pārvaldības process.
  • 14. martā stājušies spēkā grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija", ar kuriem tiek mainīts projekta investīcijas numurs no 2.1.1.1.i. uz 2.1.3.1.i.
  • 5. jūnijā ir parakstīti Vienošanās Nr. 2.1.1.1.i.0/1/23/I/VARAM/002 grozījumi Nr.1, ar kuriem tiek veiktas izmaiņas investīcijas numurā un sasniedzamajos rezultātos, kā arī Projekta darbības īstenošanas termiņā. Investīcijas izmaiņas nosaka, ka projekta rezultātā līdz 2024. gada 4. ceturksnim centralizētajās datu pārvaldības un izplatīšanas platformās, t. sk. kontrolētās izplatīšanas platformās, ģeoportālā vai atvērto datu portālā, ir pieejamas 4 datu kopas – Līgumi, Sūdzības, Publikācijas, iepirkumi, CPV klasifikators.
  • 5. jūnijā ir noslēdzies 2.1. posms, kurā izstrādāta Kontroles departamenta, Administratīvo sodu departamenta procesiem pielāgota sistēmas vide, lietotāju pārvaldība un uzsākts darbs pie datu analītikas rīka izstrādes. Nodrošināti atvērtie dati un to apraksti.
  • 6. jūnijā organizēta otrā starpresoru Projekta uzraudzības padomes sanāksme kopā ar Finanšu ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāvjiem.